Koulutusinnovaatio Seppo yhteistyöhön Ayrton Senna -instituutin kanssa

Koulutuspelialusta Seppo solmi yhteistyösopimuksen Ayrton Senna -Instituutin kanssa Brasiliassa. Yhteistyön kautta pelialusta Seppo tavoittaa tuhansia brasilialaisia opettajia ja kansallisia päättäviä tahoja. Arvostettu Ayrton Senna -instituutti toimii laatuleimana Brasilian markkinoilla. Insituutti on myös aloittamassa tutkimusprojektia, jossa tutkitaan pelien ja pelillisyyden vaikutusta oppimiseen.

Suomalainen koulutusteknologiayritys Seppo solmi Sao Paolossa sopimuksen Ayrton Senna -instituutin kanssa. Instituutti on voittoa tavoittelematon järjestö, joka pyrkii parantamaan lasten ja nuorten koulutusta Brasiliassa. Se tavoittaa vuosittain 1,5 miljoonaa oppilasta ja 65 000 opettajaa 660 brasilialaisessa kunnassa. Instituutti perustettiin formulakuljettaja Ayrton Sennan kuoleman jälkeen.

Seppon avulla Ayrton Senna -instituutti voi esitellä opettajille ja eri osavaltioiden opetusministereille uudenlaisen innostavan tavan oppia. Instituutti painottaa erityisesti sosiaalisia ja tunnetaitoja, joiden edistämisessä Sepposta on hyötyä. Seppo pääsee yhteistyön myötä mukaan isoihin tutkimusprojekteihin, joissa seppoa käytetään konkreettisesti osana opetusta. Instituutissa on alkamassa tutkimusprojekti, jossa tutkitaan pelien ja pelillisyyden vaikutusta oppimiseen.

– Yhteistyön kautta tavoitamme valtavan määrä opettajia, mutta Ayrton Senna -instituutin nimi toimii Brasiliassa myös tietynlaisena laatuleimana ja sillä on suuri imagollinen merkitys, Seppon toimitusjohtaja Riku Alkio kertoo.

Instituutti valitsee partnerinsa erittäin huolellisesti ja Seppo on ensimmäisenä suomalaisen yrityksenä läpäissyt seulan. Instituutin valintaperusteenaan on katsoa, onko teknologiasta tai sovelluksesta hyötyä Brasilian koulujärjestelmän kehittämiseksi ja vaakakupissa painaa myös se, että he pystyvät panostamaan hankkeeseen ja sovelluksen käyttöön.

Ayrton Senna -insituutti on toiminut OECD:n partnerina vuodesta 2012 lähtien ja se kutsuttiin osaksi Unescon koulutusosaston päättävä elintä 2004.

Lisätietoja, Riku Alkio: +358 50 5318044

Julkaistu 11.5.2018