Seppo mukana yhdessä Suomen suurimmista koulutusvientihankkeista

Seppo on mukana Pohjoismaiden suurimman yksityisen koulutusorganisaation, Soprano Oyj:n, solmimassa noin 4 MEUR arvoisessa toimitussopimuksessa. Sopimus on solmittu keskikokoisen Aasiassa sijaitsevan valtiollisen toimijan kanssa maan ammatillisen koulutuksen uudistamiseksi. Sopimus on ensimmäinen osa kaksivuotisesta ja yhteensä noin 7,8 miljoonan euron arvoisesta kehityshankkeesta.

Soprano Groupin apuna hankkeessa on konsortio suomalaisia osaamisen viennin ammattilaisia, ammatillisia oppilaitoksia, ammattikorkeakouluja sekä yksityisiä koulutusyrityksiä ja opetusteknologiayrityksiä. Sopranon konsortioon kuuluvat Seppon lisäksi MIF, Tieturi, TAMK, OAMK, Tredu, Riveria, Claned, EduRes Consulting ja HuippuEducation.

Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen:
”Kansainvälinen markkina suomalaiselle osaamisen viennille on käytännössä rajaton. Siitä huolimatta Sopranon ensimmäinen merkittävä läpimurto koulutusviennissä antoi odottaa itseään kolme vuotta ja vaati isot investoinnit. Tämä hanke on suurimpia koskaan tehtyjä suomalaisen koulutusosaamisen vientikauppoja. Nyt tarvitsemme nopeasti asiantuntijoita töihin hankkeeseen, myös konsortion ulkopuolelta.”

Seppo.io:n toimitusjohtaja ja perustaja Riku Alkio:

Meille on kunnia-asia olla mukana tässä merkittävässä hankkeessa. Edistämme omalta osaltamme päivittäin suomalaisen koulutusviennin ja koulutusteknologian vientiä, ja näemme sen potentiaalin, jota näillä molemmilla maailmalla on.”

Sopranon pörssitiedote, julkaistu 21.4.2020: https://www.soprano.fi/sijoittajille/julkaisut/porssitiedotteet/

Lisätietoja:

Sopranon koulutushankkeesta: Toimitusjohtaja Arto Tenhunen, 0400 413 314,

Seppo.io:n osuudesta hankkeessa: Toimitusjohtaja ja perustaja Riku Alkio, 050 531 8044,

Soprano Group on Pohjoismaiden johtava yksityinen koulutusorganisaatio. Vuonna 2019 koulutuksiimme osallistui 29 111 henkilöä 2 457 organisaatiosta 27 maasta. Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle.

Seppo.io (Lentävä Liitutaulu) on suomalainen koulutusteknologiaan ja pelilliseen mobiilipedagogiikkaan erikoistunut yritys, jonka pelillisyysalusta Seppo on käytössä kouluissa, organisaatioissa ja yrityksissä maailmanlaajuisesti.

Julkaistu 22.4.2020