Tiedote: Seppolle hopeaa opetusalan olympialaisissa Lontoossa

Opettajille suunnattu seppo-alusta sai tuomariston erityismaininnan opetusalan BETT Awards –finaalissa Lontoossa. Seppon avulla opettaja pystyy muuttaman oppituntinsa peliksi.

Opettajan pelialusta Seppo sai tuomariston kunniamaininnan arvostetuissa BETT Awards -kilpailuissa. Seppo valittiin ainoana suomalaisena yrityksenä finalistiksi opetusalan parhaita innovaatioita palkitsevassa BETT Awards -kilvassa. Seppo sai tuomariston kunniamaininnan international digital education resource –sarjassa. Palkinnot jaetaan osana BETT –messuja, jotka keräävät Lontooseen vuosittain 35 000 opettajaa ja opetusalan asiantuntijaa.

Seppo-alusta on Lentävä Liitutaulu Oy:n kehittämä innovaatio.

Tosi mahtavaa saada tunnustusta maailmalla! Meillä on käyttäjiä jo yli 20 maassa, joten pelillisyys todella puree, vaikka opetustyylit ovat erilaisia eri maissa, yrityksen toimitusjohtaja Riku Alkio kertoo.

Seppo auttaa opettajaa muuttamaan oppituntinsa peliksi. Pelillisyys koukuttaa oppijat ja samalla oppitunteihin voidaan lisätä liikkumista kuin huomaamatta. Oppimista voidaan seppon avulla siirtää myös luokkahuoneen ulkopuolelle, esim. puistoon, museoon tai kaupungin kaduille. Tällöin pelaajat liikkuvat mobiililaitteiden kanssa ja käyttävät niitä monipuolisesti digitaalisten tarinoiden tuottamiseen. Alustalla opettaja päättää ja tekee itse pelin sisällön, minkä vuoksi seppo sopii mihin tahansa kouluaineeseen ja mille tahansa kouluasteelle.

Riku Alkio

Kaikki BETT Awards –finalistit